Födelsedagsfirande!

Nästan hela helgen har gått åt till att fira min födelsedag fast jag egentligen inte fyller år förrän imorgon (15/6).
Vi började redan i fredags med födelsedagsfest här hemma för inbjudna kompisar! Trots regnigt väder så blev det en jättelyckad kväll som jag verkligen kommer minnas! Jag och Jonte hade gjort bål med jordgubbar och kiwi som vi tillsammans med tårta och snacks bjöd gästerna på, och många blev glada i hatten och det sa bara svish så var skålarna tomma, det tolkar vi som att det smakade bra :) Vi spelade frågesportsspel tjejerna mot killarna och som tur var hade vi förvaranat grannarna under att vi skulle ha lite festligheter denna kväll och det var smart gjort då ljudnivån blev ganska hög! Vi umgicks och hade trevligt och klockan hann bli 1 innan vi begav oss i taxi ner mot stan för att fortsätta kvällen på BJ! Vi höll ihop gänget riktigt bra i folkmassan där inne och gick t.o.m därifrån tillsammans mot MR.sandwish för att fylleäta kebab efteråt! Sen blev det svarttaxi hem tillsammans med Kalle och hans tjej Emma!
Jag vill tacka alla som kom för fina och roliga presenter och att ni gjorde kvällen så bra, det blev verkligen en superlyckad födelsedagsfest som jag sent kommer glömma, däremot kände man sig som ett lik dagen efter och var inte människa förrän till kvällen!

Lite bilder från festen!


Våran goda bål!


Av Robban och Löken fick jag en haklapp och
en barnmatsburk :)


Jonte är lekledare och frågesporten kan börja!


Sandra är lagledare för tjejerna!


Partybild från BJ!

Det har regnat oavbrutet sen i fredagseftermiddag och nu varnar SMHI för översvämning i Uppland, detta är helt sjukt!!! Nu får det räcka! Vi fick ställa in tävlingen i Märsta idag p.g.a vädret, kändes inte värt att åka och hoppa två klasser i ösregn med gjyttjebad till framridning, nej det kommer fler tävlingar! Blev longering i ridhuset idag istället, ridhus är en väldigt bra uppfinning faktiskt! Nu hoppas jag på bättre väder tills meetinget i Mariefred! Chili gick föresten asbra på Tomasträningen i torsdags, vi hoppade bana på 125 och det kändes jättebra inombords, en riktig superrunda att avsluta terminen med! Tomas tyckte att det hade hänt jättemycket i min ridning under terminen och att Chili musklat på sig i bak, det är alltid kul att höra!
Ikväll har familjen och mormor+Jontes familj varit här och firat mig (också en dag för tidigt.) Jag fick massa fina presenter b.la snygga jeansridbyxor och sporrar som jag önskat mig! Vi åt smarrig jordgubbstårta och pratade lite sommarplaner och annat. Nu känner jag mig ganska seg och inte alls pigg på att åka och jobba till stängning imorgon på min födelsedag... Det har trots det här skitvädret varit en jättebra helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0