Meeting i Mariefred!

Det har varit en varm och svettig tävlingshelg i Mariefred! Temperaturen har legat runt 29 grader hela helgen och vi har svalkat oss i skuggan så gott vi kunnat mellan klasserna! Chili har skött sig jättebra och hoppat kanon hela helgen, han är så lätt att ha med sig när man är borta sådär! Vi har haft ett pet i omhoppningarna vilket känts lite surt då jag skulle varit placerad annars :/ så turen var inte riktigt på min sida med bommarna den här helgen, men nästa gång ligger dom förhoppningsvis på plats så att det blir en dubbelnolla! Jag är iallafall nöjd med min ridning och att Chili har hoppat så bra. Det har varit en jättemysig och trevlig helg som har spenderats ihop med hästar, hästfolk, mamma och pappa, kan inte bli så mycket bättre! Det är verkligen något alldeles speciellt med att åka på meetings på somrarna! I love it!

När vi tävlat klart för dagen i lördags åkte vi in till mysiga lilla Mariefred för att äta lite middag. Det blev samma restaurang som förra året och jag och mamma slog till med File' Oskar, otroligt gott! Mamma och pappa hade dagen till ära sin 28-åriga bröllopsdag så den firade vi med god mat och mys tillsammans! Senare på kvällen blev det kvällspromenad med hästarna tillsammans med Therese, så mysigt! Vi fick bo i ett jättehäftigt hus en liten bit ifrån tävlingsplatsen så där dushade vi, satt ute en stund för att senare däcka i säng, det tar på krafterna att tävla och hålla igång en hel dag i värmen! Jag sov riktigt bra trots att det inte var min egen säng och vi gick upp runt 6.30 på söndagen för att äta frukost och kolla till Chili. Sen var tävlingsdag nummer 2 igång! Jag red första klassen för dagen som startnummer 2 och det kändes rutinerat gjort av mig då det ännu inte hunnit bli så varmt och att vi sen kunde slapnna av och bara titta resten av dagen. Jag slängde så fort jag bara kunde av mig svettiga ridkläder för att sätta på mig shorts och linne och bättra på brännan lite :) Efter lite grillade hamburgare, jordgubbar och annat smaskens så packade vi ihop och tackade för oss, Hej då Mariefred vi ses nästa år!


Stallet som Chili fick bo i


Han tittar nyfiket ut genom boxdörren!


Mina söta föräldrar som varit gifta i 28 år!


Det häftiga huset som vi bodde i!


Vi laddar (och svalkar) oss inför helgens
sista klass!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0