Midsommar -09!

Midsommar- är för mig den mysigaste traditionen att fira. Midsommarfirandet börjar nu lida mott sitt slut och har varit väldigt lyckat även i år! Det var som tidigare år oplanerat och oklart vad vi skulle göra men planerna började klarna mot torsdagkvällen då vi träffade på Mackan och Linda på Willys som även detta år bjöd över oss på en liten tillställning i Gränby på midsommarfton, och eftersom vi ändå inte hade nånting planerat så tackade vi ja till erbjudandet!

Och så blev det midsommarfton och jag åkte som tidigare år iväg till sandbro mitt på dagen för lite traditionellt midsommarfirande tillsammans med mamma och pappa och andra bekanta stallvänner. Vi reste midsommarstången, dansade och åt grillad korv och jordgubbstårta. Sen fyllde Daniel 35 år och kom i sällskap av Wille från bonde söker fru och firade tillsammans med oss! Så nu har man artigt tagit i hand på en iallafall ganska så känd tv-kändis :)
Efter korv och tårtätandet så blev det den årliga 3-kampen! Sen fick jag och Lisa för oss att vi skulle rida ut i skogen så jag gick o svidade om till ridkläder, tog in Chili och så red vi iväg till skogs, riktigt mysigt!


Dans kring midsommarstången!


Bästa pappsen agerar grillmästare!


Mamma var duktig på 3-kampen!

Timmarna tickar på fort när man har roligt och jag for hem vid 6tiden för att hinna prata ihop mig med Jonte innan vi skulle iväg till nästa ställe! Jag hade även bestämt med Malin att vi skulle ägna kvällen tillsammans och då hon numera bor på Ringgatan bara en bit härifrån så kom hon över vid halv 8 för att hänga med på kvällens fest! Jag agerade fullechaffis och körde mig och herrskapet till Gränby! Vi som trodde att vi skulle till ett lägenhetsområde hade tydligen helt fel så en kille från festen fick komma och visa oss vägen, jag körde efter och vi kom till en villa med partytält ungefär vid 4h-gården! Där bekantade vi oss med två tvillingar "Roy och Roger" som bodde där, som tidigare gått på samma skola som mig och Malin! Vi åt grillat, sjöng snapsvisor och mös i partytältet! Eftersom det var ganska kallt så blev det jeans, en varm kofta och jacka istället för en blommig midsommarklänning... lite tråkigt men vad gör man när midsommarn i Sverige oftast är kall och ruggig! Mot kvällen lånade jag och Malin ett täcke som vi svepte in oss i! Vi lyckades också sitta sönder en träsoffa,trots att vi var de minst berusade på festen!!! Den var redan innan vi satte oss i den lite halvranglig och vi skulle vara med på kort, såg glada ut och lutade oss lite bakåt i soffan, vilket vi INTE skulle ha gjort då det plötsligt sa BRAAAK och hela soffan rasade samman i tusen bitar och där satt jag och Malin på marken och gapskrattade och undrade hur sjutton det kunde bli såhär!!! Alla kallade oss tjockisar medans vi bar ut soffans olika delar!
När några i vanlig ordning lyckats däcka och dom började spela "Tears in heaven" så tyckte vi att det var dags att ringa och beställa taxi så saaben fick stå kvar medans vi åkte taxi hem! Det blev en väldigt rolig och lagom kväll som även detta år blev lyckad trots att det blev helt oplanerat! Vi var hemma vid 2 och somnade direkt! Jättekul att Malin ville hänga på och ännu roligare att vi bor nära varann ett tag framöver! Äntligen en kompis i Luthagen :)


Malin läser in snapsvisorna!


Jag och Malin i den halvrangliga träsoffan


BRAAAK så rasade hela soffan samman!!


Sång och dans i partytältet!
midsommardagen for vi runt som yra höns på förmiddagen för att dusha, äta och göra oss iordning, att det alltid ska bli kalabalik och stress när två personer ska göra sig iordning! Vi skulle ut till Björklinge för att se dragkampen kl 14.30 på Björkvallen! Malin kom över även idag för att åka med och Linnea hämtade vi upp på Brantingstorg! Sen gick det i raketfart ut mot Björklinge! Malin hoppade av hemma hos sina föräldrar för att käka lite mat och jag, Jonte, Linnea och pappa gjorde sällskap till Björkvallen. Solen sken och det var mycket folk! Dragkampen var showig och rolig och man fick se både det ena och det när fulla människor var med och bjöd på sig själva! Unga killar i bar överkropp som visar hela paketet är en liten ledtråd på vad publiken fick se! Vi skrattade och visste inte om vi vågade titta! Vi satt i gräset och njöt av solen och hade det riktigt mysigt! När dragkampen var slut drog vi oss hemåt igen och jag och Jonte åkte iväg och goffade lite hamburgare från Robinas och tog in Chili påvägen hem! Jag hade lite småplaner på att åka tillbaka till Björkis på kvällen med Linnea och Malin som var kvar i Björklinge men efter att jag sovit middag i 2 timmar och klockan blev så mycket så blev jag så seg så det blev en långpromenad med Jonte runt Stabbyskogen itsället. Jag pallade helt enkelt inte dricka två dagar i rad och vill gärna må hyffsat om jag ska iväg och träna dressyr imorgonförmiddag!
sammanfattningsvis så har årets midsommar bjudit på mycket roligt, vädret har varit helt okej och vi har sluppit regn,helt fantastiskt egentligen! Det är så mysigt att få umgås med nära och kära och bara vara när det är midsommar! Jag är dock lite besviken över att jag inte ätit någon sill&potatis.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0