Nationaldagshoppning i Lurbo




Igår var vi för tredje året i rad på Nationaldagshoppning i Lurbo. Då deras bana är ganska liten och trång så bestämde jag mig för att bara rida 120:n i år då Chili förra året blev ganska trött. Jag var lite extra spänd över att rida 120 som första klass men det är som vanligt med mig- allt är psykiskt och sitter i huvudet! Banan var ganska snäll men mycket svängar och vi tog oss runt på 8 fel och det var en helt okej runda. Jag hade gått runt på 4 fel om jag inte hade tagit tillbaka honom till sista hindret så att han rev.. Men det blir bara bättre och bättre och det känns som att vi är på god väg och att jag egentligen vet precis hur jag ska rida för att vi ska få till det, bara att nerverna är där och förstör.. Men vi trimmar vidare så kommer vi nog vara felfria snart :)

Eftersom Lurbotävlingen var en eftermiddagstävling var vi inte hemma förrän vid 17.30 så jag stannade hos mamma och pappa och käkade tacos och kollade på film. Jonte var i Storvreta och kollade på Sverige-danmarkfotbollsmatchen.

Idag har Chili fått bli utsläppt i sin sommarhage och han galopperade glatt iväg av lycka att få äta färskt gräs! Det är verkligen sommarkänslor när hästarna får gå ut på gräs! Nu går han ju inte ute dygnet runt och blir smällfet men han får ändå njuta av att gå ute lite längre på dagarna och äta och röra sig som han vill! Det är han värd min fina Chiliponke!
Jag tränade dressyr på förmiddagen och fick träna på att få fram honom ordentligt för skänkeln, precis där min och hans svaghet sitter! Och jäklar vilken skillnad det blev i galoppen, nu vet jag hur jag ska rida fram innan tävling,och jag får inte vara för snäll mot honom hur gärna jag än vill!

Helgen har gått fort och det är måndag imorgon igen, bara att kämpa på för det finns mycket att se fram emot dom kommande veckorna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0