Regnig vecka...

Min långvariga förkylning vägrar ge med sig och jag har hes och hostig tagit mig igenom veckan iallafall.. Barnen på jobbet har ständigt kommit med frågan varför jag pratar så konstigt, dom är så söta :)
Det fina sommarvädret verkar ha tagit semester för det har regnat precis hela veckan och idag har det regnat och blåst hela dagen och man kan tro att det är påväg att bli höst istället för sommar... Jag har frysit som en gris idag och var tvungen att slänga på mig morgonrock och duntofflor när jag kom hem från jobbet. När jag fått upp värmen lite tog jag bussen ner på stan för att luncha tillsammans med bror min. Vi hade som vanligt en hel del att prata och skvallra om.
Det blev en kort sväng in på apoteket innan jag åkte hem igen, det blev en kort visit idag p.g.a det dåliga vädret...

När jag insett att det antagligen aldrig skulle sluta regna så satte jag mig i bilen för att hämta upp mamma och åka till stallet. Vi mockade och pysslade i stallet, värmde upp Chili i ett mysigt fleecetäcke så att han skulle bli torr. Jag skippade ridningen idag för att det var så regnigt och ägnade mig åt att trimma man och svans och bara mysa istället, ganska skönt faktiskt. Ridbanan har förvandlats till ett gyttjebad och jag hoppas den torkar upp lite till imorgon så att jag kan hoppa nåt språng där innan tävlingen på lördag. Jag handlade med mig lite smått och gott hem från affären i Björklinge och åkte hem och la mig i ett varmt bad för att äntligen tina upp kroppen lite! Det var underbart!

Imorgon är det fredag och en ganska lagom lång arbetsdag på jobbet att avsluta veckan med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0