Good bye my friend

Var uppe med tuppen imorse och gick runt halva Luthagen för att köpa diverse saker som jag glömde köpa när vi var och handlade igår, det man inte har i huvudet får man ha i benen som det heter. När jag kom tillbaka från min lilla promenad låg Jonte fortfarande och sov... Jag började brassa på med frukost som vi sen åt tillsammans. Varma baguetter har blivit en klassiker till frukost på helgerna.

Vi hade en liten tvist om vem som skulle få ta bilen men det slutade med att jag vann och fik ta den :) Jonte skulle hem till Vänge och äta Pyttipanna och dricka öl och sen gå på bandy tillsammans med Hasse och Viktor och jag skulle åka till Björklinge och träna dressyr. Det blev en rejäl genomkörare och jag var helt slut när jag ridit färdigt. Chili var duktig och jobbade på bra och mot slutet så fick jag faktiskt ihop honom riktigt bra och jag börjar mer och mer närma mig ett dragspel till häst! Jag har ju inte så mycket till vikt att sätta emot så det är mycket svårare än man tror att "rida ihop" en häst, speciellt när den är stor som ett hus och lång som en långtradare. Mamma och pappa befann sig i stan och hjälpte brorsan med lägenheten så jag fick klara mig utan mina trogna medhjälpare idag. Åkte dit och käkade lite middag när jag var klar i stallet.

Ikväll ska vi ha lite partaj här hemma så jag håller så smått på att förbereda inför det nu.

Linnea min älskade vän ska åka till Kenya och bli borta i 2 månader så därför har jag passat på att samla ihop ett gäng för att festa och säga hej då ordentligt innan hon ger sig av på tisdag. Fyyy vad jag kommer sakna dig... men det är väl tur att det inte är ett halvår du ska vara borta, 2 månader får jag väl försöka stå ut. Men en vän som står en så pass nära som Linnea blir det tomt utan :( Jag önskar att jag vore lika tuff och vågade ge mig av så där för att pröva nya saker men tyvär är jag alldeles för hemmakär för det men jag önskar dig all lycka och hoppas att du kommer trivas bra i Kenya bland lejon och elefanter! Vi får använda oss av sms och facebook så mycket vi kan under tiden du är borta!


Jag kommer sakna dig massor <3

Nu ska jag börja göra mig iordning innan det börjar strömma in folk här hemma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0