Grattis på födelsedagen Chili Pepper!

Idag 15/3 blev älskade Chili ponken 9 år,stora grabben! Tänk vad tiden går fort, jag tyckte inte det var längesen jag köpte honom, den 7-åriga jättebebisen som låg lite efter i utvceklingen men som nu har mognat på sig riktigt ordentligt och blivit en riktig häst :) Förra året glömde vi bort hans födelsedag och jag hade jättedåligt samvete men i år kom vi ihåg honom och vi firade med morötter som han glatt snaskade i sig.


Du är bäst! Fina Chili!

I fredags
tog jag en shoppingrunda på stan med mamma efter jobbet som vi hade bestämt, hon mötte upp mig på tågstationen. Jag köpte ett par jätteläckra gummistövlar på Skoaugust som jag tror att jag kommer ha stor användning av nu när det är så slaskigt och blött ute. Perfekt att ha på jobbet och i stallet när man ska hämta hästen i lerig hage.
Mamma köpte röda med mönster och jag svarta likadana! Jag inhandlade även en ny väggklocka på household som passar perfekt hemma på köksväggen! Trötta av att bära på en massa kassar avslutade vi shoppingen på mcdonalds! Jag hade inte ätit hamburgare på jättelänge så det var riktigt gott faktiskt! Sen tog vi bussen hem till Björklinge så det kändes riktigt som på den gamla goda tiden när man bodde hemma. Jag övernattade hos mamma och pappa för att slippa sova ensam... Jonte var påväg med nattåg till Piteå för att spela innebandy.

I lördags tillbringade jag dagen hos mamma och pappa, låg i soffan halva förmiddagen och tittade på film,jätteskönt! Sen åkte jag och pappa till stallet och utförde de vanliga sysslorna.
På eftermiddagen åkte jag hem till stan igen för att titta att lägenheten var välbehållen då Jonathan glömt att både släcka lampor och stänga av datorn,Slarver!! På kvällen kom Emelie hem till mig för att äta lite middag som jag avancerat gjort iordning,hehe (chicken nuggets och pommes frites i ugn) inte så svårt alls! Sen bänkade vi oss framför tvn för att se melodifestivalen! Malena Ernman med låten La voix gick och vann vilket kändes väldigt otippat. Men det kanske går hem i eurovision med popopera, men själv så är det inte riktigt min musiksmak och jag förstår inte hur svenska folket röstade igår.. menmen nu är det som det är! Vi goffade godis, pratade en massa och hade en trevlig kväll iallafall.

Idag kom Jonte hem och kröp ner bredvid mig i sängen kl 6 på morgonen. Vi tog en rejäl sovmorgon och gjorde god frukost tillsammans vid 11. Sen brumade jag iväg till stallet för att träna för Daniel kl 14. Det blev ett riktigt hårt pass och Chili blev trött och svettig, hade nästan lite dåligt samvete att han fick gå sånt hårt pass på sin egen födelsedag :( Vi hoppade klockan med fyra block på volt där jag skulle lägga in olika många galoppsprång och det gick bra och han kändes fin. Han blir bara rundare och rundare och även Daniel påpekade att han tyckte att jag skulle starta någon dressyrtävling, så jag får väl ta mig samman och försöka med det snart! Efter det hårda ridpasset åkte jag hem svettig och totaldäckade i soffan... Vid 18.30 kvicknade jag till och hoppade in i dushen. Vi hade planerat fläskifile' till middag men hamnade istället på Gamlisgrillen...
Imorgon är det måndag igen och jag ska inviga mina nya gummistövlar och plaska i vattenpölarna riktigt ordenligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0