Plattång-Ett måste!

Min bäste vän plattången har tackat för sig och ville inte alls imorse när jag skulle platta håret :( Jag fick åka till jobbet med orakt hår och var inte alls nöjd med det... Det blev till att ta en sväng ut till Elgiganten när jag slutat och omedelbart köpa en ny, för plattång klarar jag mig verkligen inte utan! För övrigt så är mitt hår numera svart och jag funderar på att klippa det och lägga i lite slingor snart.



Helgen började bra och bjöd på roligt födelsedagsfirande hos Emelie i fredags, eller hos Emelies syster i Årsta rättare sagt. Det blev rolig förfest med otroligt god after eight tårta och en hel del cider och annat! Vi blev ett litet gäng som sen tog bussen ner på stan för att fortsätta firandet där. Jag och Sanna bjöd på fin sång :Ja,må du leva i microfonen på bussen ner till stan, modigt av oss tycker jag :) Vi hamnade till sist på Birger Jarl där vi hade riktigt roligt. Vi stannade ända till stängning och sen var det dags att traska hem, det tog sin tid att promenera i en kjol som är en aning svår att röra sig i och absolut inget att rekommendera för promenader, jag hade god lust att ta av mig kjolen och gå i strumpbyxorna hem... Var hemma vid 4 snåret och man mådde ju som man förtjänade dagen efter-inte alls bra...

Party!





Helgen slutade väl inte lika bra då det mest blev depp, prestationsångest och dåligt självförtroende... Chili var spänd och gick inte alls lika bra på tävlingen i Rådmansö som han gjorde förra helgen.. Allt runtomkring störde honom så att varken jag eller han hade fokus på det vi skulle göra. Det är i den mentala biten det brister hos mig och jag får väl jobba på det antar jag för det är ju verkligen det här jag vill göra! Jag älskar ju att tävla och önskar såå att det skulle funka med nerverna också... Jag tappade både ork och lust igår och ägnade mest kvällen till att grubbla och tänka...jag är rätt duktig på sånt nämligen även fast jag har två underbara föräldrar som pepper till att:Glöm det som varit, Tänk positivt, Var inte för hård mot dig själv, Ställ inte för höga krav. Men ändå är det precis det jag gör...

Jaja.. Jag är iallafall glad för Jontes skull som igår gick upp i div 1 med Hagunda i innebandy! Grattis älskling, du är så duktig!

Nu blir det lite glass med chokladsås,det kan jag behöva!

Kommentarer
Postat av: Emelie

kämpa på gumman! du vet att det bara är att höra av sig om du vill prata :)

2009-04-02 @ 19:54:02
URL: http://silverdis.blogg.se/
Postat av: Sofia

Är beredd att hålla med dina föräldrar där, ha inte för höga förväntningar på dig själv! Du är toppen och jätte duktig! Hästar och människor är ju båda levande varelser och att få bådas nerver lugna och bli samspelta på en och samma gång är ju inte det lättaste och alla har nedgångar. Det är ju nedgångarna som gör att topparna känns så himla bra! Ta det för vad det är, och inget blodigt allvar. Det ska ju vara skoj, skit samma om det går bra eller inte :-) Det är ju träningen och den personliga utveckligen som är det viktigaste! Jag vad jag kan läsa i din blogg så utvecklas både du och Chili för varje dag som går. Jag tror på er! Kramen

2009-04-04 @ 09:55:10
URL: http://fikens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0