Skön dag i solskenet!

Ännu en skön torsdag har passerat och jag har utnyttjat min lediga eftermiddag maximalt!
Redan halv 7 imorse när jag åkte till jobbet började solen titta fram och sen har den värmt härligt hela dagen!
Jag tog en härlig promenad till tåget i vattholma i lugn och skön takt och lyssnade på fåglarna som sjöng glatt. Jag skulle möta mamma på stan vid 12 för att äta lite lunch :) Vi bestämde oss för Rififi och åt spaghetti bolognese båda två,jättegott! Efter det blev det systemet då jag behövde inhandla lite drickbart inför morgondagens lilla kalas! Jag köpte hårtoning till ett bra pris på Åhlens och kommer bli väldigt mörkhårig i helgen!! Jag köpte även lite söta dekorationer till badrumsväggen, jag tror att jag har fått pippi på självhäftande väggdekorationer :) Jag ska testa imorgon och se hur det blir, tror att det kan bli riktigt fint! Jag och mamma avslutade med lite fika innan vi skildes åt så när jag kom hem kände jag mig en aning mätt... Jag tog mig hem och ställde in drickan på kylning och tog bilen direkt till stallet. Bäst att passa på medans solen fortfarande är framme! Jag tog en underbar ritt  på Chili ut i solskenet, man kände hur solen verkligen värmde på ryggen! Han var pigg och visade hur man travar riktig mellantrav, flög fram som värsta dressyrhästen :) Han skötte sig riktigt bra den här gången och vi hade det supermysigt! Det blev spolspiltan när vi kom tillbaka för det hade stänkt lera långt upp på benen. Jag mockade och fixade och var hemma redan vid 17,30, då åkte jag och Jonte och handlade lite och har lagat mat och tittat på finalen av "Sveriges värsta bilförare", galet roligt program, hur har dessa människor ens lyckats få körkort? Det är helt otroligt!


Imorgon är det fredag och jag har sovmorgon, sen på kvällen ska jag till Emelie på födelsedagskalas,ska bli kul :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0