Slappat!

Ännu en vecka har susat förbi och det har hunnit vara fettisdag och löning :)
Eftersom det inte får tas in mandel på förskolor p.g.a svår allergi så fick vi jordgubbssylt och grädde på semlan i tisdags vilket inte var någon jättehit... Kokerskan bjöd på "riktiga" semlor i onsdags som vi egentligen skulle ha haft till AP.mötet men på morgonen fick vi veta att det blivit inställt och alla blev jätteglada och goffade semlor som aldrig förr! Mötet skulle ha hållt på ända till 20.15 istället för till 19.35 så det var faktiskt jätteskönt att det inte blev nåt!  Jag som inte är någon semelälskare nöjde mig med att äta locket och grädden ;) Jag spenderade kvällen med att spana in de nya affärerna på Gränby centrum som hade invigning, betydligt roligare än att sitta på något tråkigt möte!

I helgen har jag faktiskt mest slappat. Åkte ut till stallet för att träna dressyr för Sussi i lördags kl 11, alldeles för tidigt på en lördag egentligen men det fick gå. Träningen gick kanon och Chili blir faktiskt bara finare och finare, mot slutet av passet blev han riktigt flott och Sussi tyckte att jag skulle försöka starta någon lättare dressyrklass! Vi får väl se om vi vågar oss på det i sommar någon gång! Efter träningen åkte jag och mamma in till stan för att hälsa på mormor. Det var snorhalt från Ålidsvägen fram till kyrkan och faktiskt lite läskigt att köra när man kände att bilen bara spann och knappt kom någonstans, men fyrhjulsdrivet och lite halvkassa vinterdäck gör väl att det inte är helt lätt i halt väglag... Efter att ha pratat med Lotta,Jontes mamma så vågade hon bara köra den bilen en vinter och aldrig mer för att hon tyckte att den var så slirig! Men jag och mamma kom välbehållna till mormor och blev bjudna på massa fika. Jag fick två tekoppar och en skål i körkortspresent, gulliga mormor! Sen åkte jag vidare hemåt för att Jonte behövde bilen. Jag kände mig trött efter ett hårt pass i stallet och la mig för att sova middag, vaknade efter 2 timmar och då var klockan 19.. sovit lite länge kanske :/
Blev en hemmakväll framför tv:n till melodifestivalen.

Även söndagen har varit ganska slapp och lugn men det känns som att man behöver sånna helger ibland också. Det har varit underbart väder idag denna första mars och man längtar ännu mer till våren när kan man hänga undan alla vinterkläder och ta fram vårjackan! Det känns som att solen börjar visa sig och värma mer och mer nu. Jag red ut i solen mitt på dagen och tog en liten galopptur i snön. Sen lockade mamma med fläskfilegryta så jag följde naturligtvis med hem och åt. Nu är jag hemma i stan igen och det är väl dags att börja ladda batterierna inför en ny vecka, det blir sista veckan med ordinare shemat, veckan därpå börjar jag nytt shema och det verkar som att tiderna är riktigt bra! Jag ska få veta mer när jag pratat med chefen i veckan.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Hej! Vad kul att du också bloggar, hittade din på Linns blogg =) Har precis satt igång med min igen så det rullar på som det ska =D

Kram!

2009-03-03 @ 00:18:15
URL: http://sandralillymaria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0