Vad skönt...



... att snön börjat smälta och att det äntligen börjar bli mer vårliknande väder ute! I veckan har solen visat sig en hel del och det har varit riktigt härligt väder. All snö som onödigt skulle komma i början på förra veckan har smält bort och bildat stora sjöar så vi har knappt vågat ha de små barnen ute på gården på jobbet... Men nu har det börjat torka upp lite bättre och vad jag har hört så ska det bli upp till 15 grader varmt om några veckor,gud så härligt!

Veckan har bjudit på lite av varje. Jag har jobbat lite extra timmar p.g.a att det fattats folk på jobbet. Det blev några sena dagar på raken men fint med lite extra klirr i kassan sen!
Chili tappade ju en framsko i söndags och hovslagaren kom inte förrän i onsdags och skodde honom. Det var ändå dags för skoning så då fick han sko hela Chili. Det blev lite lätt longering i början på veckan eftersom det är så pass mjukt i ridhuset och han verkade inge ömfotad. Sen när skona satt på plats i onsdags igen så var han fit for fight och vi tog ett rejält pass i ridhuset. I torsdags var det dags för mysdag igen,jag gillar torsdagar :) Jag hade bilen och det gick fort att ta sig hem, så jag lagade lite lunch och fixade lite hemma i lägenheten. Sen vid 14.30 hakade jag på Emelie på en tripp till Hööks. Jag har ju inte varit där sen dom öppnade butiken i Uppsala så det var stordags för ett besök. Hon var snäll och hämtade upp mig hemma på Hällbygatan. Jag blev jätteavis på hennes fina rosa "rattmuff", en sån måste jag också införskaffa, men då får väl Jonte spader :) På hööks köpte jag ett grått shabrak till Chili som jag tror att han blir fin i när vi ska tävla. Jag spande även in en longeringsgjord som jag ska slå till på när jag har fått lön! Emelie köpte boots och skydd. Sen åkte vi vidare till mcdonalds och käkade lite, en mycket trevlig eftermiddag blev det!
På kvällen åkte vi iväg till Jälla på Tomas träning. Jag har gått och laddat i över en vecka för att det gick så bra förra gången jag var där och även den här veckan kändes det jättebra! Tomas såg en klar skillnad och tyckte att jag hade fått upp nacken på honom jättebra, hoppade bana på runt 120, pappa filmade!

Idag hade vi fortbildningsdag på förskolan mellan 8-16 och det kom en tjej dit och hade en jätteintressant föreläsning om kommunikation på förmiddagen, det är inte ofta som en föreläsning är så intressant och rolig! Dagen gick riktigt fort och nu är det helg igen! Ikväll ska jag och Jonte gå på bio och se "Män som hatar kvinnor", ska bli spännande att se om den är lika bra som man har hört att den ska vara. Jag har inte läst boken men jag tror att det är då den blir som bäst!

Imorgon ska vi ge oss ut och handla lite småsaker som behövs, har även en kusin som fyllt 18 som ska firas och så ska jag till stallet så det blir en fullspäckad helg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0