Vilken dag!

Idag slutade jag redan vid lunch eftersom tiderna har ändrats en del på det nya schemat, så torsdagarna blir softare än vad dom någonsin har varit! Jag åkte hem och åt lite lunch och hämtade bilen för att brumma iväg till stallet. Hade bokat in Emelie på lite hästmassage vid 14.30 så då passade jag på att rida innan. Tog en sväng ut i snön på en lite halvgalen häst som såg spöken lite här och var, fick arbeta honom ganska ordentligt för att hålla hans nerver i styr, som tur var lyckades jag hålla mig kvar iallafall fast han kastade sig lite hit och dit. Jag ångrade att jag inte red efter massagen då han brukar vara lite mera avspänd.... Emelie tyckte iallafall att han kändes riktigt bra idag och att han lossnat mer i bogarna så det känns kul. Han var t.o.m tillräckligt avslappnad så att hon kunde stretcha och dra i benen riktigt ordentligt på honom! Nästa gång kanske han är ännu mera harmonisk, vissa hästar har ju mera nerver än andra och det tar sin lilla tid innan de kommer till ro men jag tycker att han är riktigt duktig min lilla Chiliplutt :)

Nu är jag hemma igen och sitter här och snaskar på dumle.. Jag har varit så fruktansvärt godissugen hela veckan och har t.o.m börjat bygga på ett litet godisförråd på jobbet.. får väl försöka sluta upp med dom dumheterna och införa lördagsgodis eller nåt hur nu det ska gå till :) Det har iallafall varit en grymt skön dag och det är så härligt att ha en hel eftermiddag fri att bara göra vad man vill med, idag valde jag att vara i stallet och bara ta all tid i världen på mig!

Imorgon är det fredag och Jonte ska åka till Piteå för att spela innebandy hela helgen så imorgon lutar det åt att det blir en shoppingrunda på stan med mamma efter jobbet.

Nu ska jag göra soppa och pannkakor och bara mysa resten av kvällen :)

Kommentarer
Postat av: Therese Sundin

Hej!

Kul att du börjat blogga mera :D

Din kompis Emelie, åker hon ut och masserar fler hästar? Skulle vilja att någon masserade Flu och hon var väl lite billigare som inte är "klar" än ;)

2009-03-13 @ 09:20:51
URL: http://sundithe.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0