Dressyrdebut!

Idag har jag varit i Tierp och tävlat dressyr med Chili för första gången! Jag knoppade, polerade och donade hela kvällen igår så att Chiliponken skulle se elegant ut. Han gick avspänt och duktigt igenom hela L:B programmet och höll sig fint innanför det vita dressyrstaketet som han aldrig har sett i hela sitt liv! Inte ens bilen som domaren satt i var läskig så det förvånade mig lite att han var så pass cool, duktiga killen! Då han bara är dressyrriden på "riktigt" i c.a ett halvår och aldrig har sett en dressyrbana förut så är jag stolt och nöjd med min ritt även om poängen inte blev så höga, jag kan liksom inte jämföra mig med dom riktiga dressyrhästarna som gör det här varje dag :) Nu har vi prövat på det här också och jag är nöjd med dagen även om jag trots allt har en hopphäst :) Nu har han varit knoppad för första gången också!

Chili är fin i sina knoppar


Nu är jag hemma i stan igen och ska försöka ta till vara på min lediga dag såhär mitt i veckan. Imorgon känns det som att jag är den enda som ska jobba :( Men sen är det ju helg och då är man ledig igen,skönt!

Nu ska jag och Jonte storhandla! Jag kom hem häromdan och var trött, myggbiten och hungrig och så fanns det ingen mat hemma..... Då var humöret inte på topp direkt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0