Fartfylld helg!

Dags att uppdatera lite!

I torsdags hade jag bokat tid hos Elli för lite "våruppfräshning" av håret. Hade äntligen lyckats hitta den nya salongen hon jobber på efter att ha snurrat runt Dragarbrunnsgatan X antal gånger! Nu när det snart är sommar är det skönt att ha en lite kortare frisyr så jag tog av det en bra bit på längden och så blev det ljusa slingor i för att fräsha upp, blev riktigt snyggt faktiskt och det är alltid trevligt att snacka lite skit samtidigt :)

Såhär fin blev jag i håret!


Jag tog mig igenom en tung fredag på jobbet och hade äran att jobba ända till 16.45.. hua. Var en aning trött i huvudet när jag kom hem efter en lång dag på småbarnsavdelningen där jag inte brukar vara annars.. Tog en tupplur tillsammans med Jonte när jag kom hem och senare på kvällen blev det faktiskt lite fest! Jonte som inte alls hade planerat att delta åkte till systemet i sista sekund och köpte öl för att hänga på, bra gjort älskling! Sanna, Sofia och Franci kom på varsin cykel vid 8tiden och några kompisar till Jonte kom strax efter och förfesten kunde börja!



Med lite alkohol, gott tilltugg och trevligt sällskap livade det verkligen upp tillvaron lite och det behövdes verkligen! Tack tjejer för att ni kom, det blev en jättetrevlig kväll!
Vi drog oss senare ner mot stan för att avsluta kvällen på BJ!

Jag hade planerat in mycket saker denna helg och det gäller att ligga i för att hinna med allt man vill göra på samma dag så jag träffade Linnea runt 11 på lördagen, ganska starkt av mig då jag varit ute och svirat dagen innan! Vi satt hemma hos mig och hade mycket att prata om då vi inte träffats på 2 månader. Linnea visade bilder och berättade om sin resa i Kenya,häftigt att se! Vi goffade glass och pratade lite "sommarplaner". Senare på dagen åkte jag ut till Bälinge ridskola, min gamla hemmaklubb och tittade på hästtävling. Det var många bektanta som red och ibland är det roligt att bara få titta utan att tävla själv. Sen åkte jag och mamma till stallet för att rida, duscha häst och förbereda inför tävling. Det blev grillat och eurovision hemma hos mamma och pappa på kvällen! Jag orkade inte se röstningen men fick ett sms av Jonte på natten att Norge hade vunnit och att Sverige typ hade fått den sämsta placeringen på 7 år,pinsamt :( Men Norges låt var kanonbra och även tvåan med Arash!

Söndag 17/5,Tävling Märsta

Vi tuffade iväg med bil och trailer i strålande solsken mot Märsta ridklubb! Jag hade startnummer 70 i första klassen så vi åkte lite senare så att Chili slapp stå i trailern så länge vilket resulterade i att jag inte kunde gå banan.. Fick lära mig den genom att se hur dom andra red och det gick vägen iallafall för vi var dubbelnolla och Chili var jättefin! Kom strax utanför placering och så var det bara att ladda om inför 120, där jag också skulle rida som nummer 70 av 150 starter,suck.. och nu kommer vi till den kaotiska delen av dagen. När jag är påväg upp mot framridningsbanan möter jag uppfödaren Malin med hennes 2 hästar (Chilis halvsyskon) som han känner igen och börjar gnägga, kasta sig och halvt preja ner mig och allt tuntomkring. Pappa springer och tar tag i honom och då han är lite starkare än mig får han till slut stopp på hästen som försökt slita sig och springa till sina gamla kompisar. Läskigt att se att han kände igen dom så himla bra... Chili är skärrad,blockad och jättespänd och jag försöker rida fram. När han äntligen lugnat sig och det snart är min tur att gå in på banan drar dom fram traktorerna för att förbereda sladdning av banan så jag hade höjden av otur då min häst är traktorrädd så han ställer till med ytterligare en scen och vi båda går in spända på banan. Tog oss runt 120:n på 3 nerslag  vilket jag är nöjd med med tanke på allt som hände innan. Han var jätteduktig-jag var spänd och nervös.. Det var lite synd bara eftersom jag jobbar stenhårt med en bra galopp och att jag ska kunna rida avspänt med ändå framåt och det var ju inte det lättaste idag.. menmen hoppas på bättre lycka med allt runtomkring nästa gång. Vi får väl utrusta oss med longerlina för att orka hålla i busen vid sånna här händelser i fortsättningen! Vi åkte iallafall hem med en felfri runda i bagaget och nu riktar vi in oss på dressyrdebut på torsdag så det blir till att trimma dressyrprogram i veckan!

Efter en hektisk och fartfylld helg var jag helt slut igår och somnade tidigt.


Kommentarer
Postat av: www.2tjejer1blogg.se/blogg

Tävla och vinn presentkort på H&M (värde 110kr)



www.2tjejer1blogg.se/blogg



2009-05-19 @ 10:43:00
URL: http://www.2tjejer1blogg.se/blogg
Postat av: www.2tjejer1blogg.se/blogg

Tävla och vinn



www.2tjejer1blogg.se/blogg

2009-05-19 @ 10:46:26
URL: http://www.2tjejer1blogg.se/blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0