FÖL!!

Det är tre ston som är dräktiga i Sandbro och som har varit feta länge nu, men inatt så var det dags för det första fölet att äntligen ploppa ut!! Capellas fina bebis blev ett sto som ska heta Sandbros Capira.
Dom är ju så otroligt söta dom små liven när dom stapplar fram på sina långa vingliga ben.



Alla var supernyfikna att få se den nyfödda fölungen och lilla Capira fick stor publik ikväll! Nu väntar vi med spänning på att de andra märrarna ska klämma ut sina bebisar!

Jag och Chili har flitigt trimmat dressyrprogram på ridbanan ikväll. Det finns lite att finslipa på men i det stora hela så skötte han sig riktigt bra och gjorde det han skulle. Om en vecka ska vi på programträning i Storvreta,får se hur det går...

Igår var det tävling i Tierp på stora banan som jag älskar att tävla på! Jag red 110 och var ganska nöjd att bara rida en klass då banan var som en lång derbybana i fälttävlansstuk med bank och grejer, väldigt annorlunda men roligt! Vi tog oss runt på 4 fel och jag är nöjd. Chili kändes jättefräsh och hoppade kanon och vi höll ett bra tempo hela banan. Nu är det bara att fortsätta konditonsträna så att han orkar med flera långa utebanor!

För övrigt så är volvon återlämnad till Jontes föräldrar och ska saljas så jag är för en kortare period billös... känns lite småsurt just nu men pappa håller på att kika efter en egen liten bil åt mig som jag kan brumma runt i, hoppas han hittar någon snart!

Jonte och jag har ätit sen middag och jag har inte ens dushat än, vart tar tiden och dagarna vägen?
Jag har insett att Maj månad måste vara den stressigaste månaden på hela året. Det ska bytas till sommardäck, deklarationen ska lämnas in, det är föreläsningar/möten på jobbet varje vecka, många födelsedagar ska firas och det ska handlas och göras sommarfint ute och inne. Hur ska man hinna med allt??

Imorgon fyller min lilla mormor 71 år, Grattis mormor!! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0