Kärlek-Ingen dans på rosor...

Några jobbiga och tunga dagar har glidit förbi, därför har jag inte orkat skriva så mycket om saker som bara är jobbigt och ledsamt.... Helgen blev väl inte direkt som planerat, men den blir väl som man gör den till antar jag.. Mycket tankar har snurrat i huvudet och när söndagen passerat började jag tänka om och se saker ur ett nytt perspektiv, vilket kändes väldigt skönt. Att ha ett förhållande med någon som man älskar mest av allt på hela jorden är inte alltid en dans på rosor. När man helt plötsligt tänker till och kommer på hur tomt och värdelöst livet skulle vara utan honom blir man plötsligt livrädd och vägrar släppa taget! Äkta kärlek är något man verkligen bör kämpa för!

Min älskade häst ligger mig otroligt varmt om hjärtat när allt känns tungt och jobbigt och jag är otroligt glad och tacksam att jag har honom! Det finns inget skönare än att åka ut till stallet och rida för att rensa tankarna när allt annat känns skit!

Chili Pepper <3


Igår for vi iväg till Storvreta (Ängeby) för att rida programridning för Anette Simson. Chili skulle för första gången i sitt liv gå ett dressyrprogram,hur ska det här gå? Jag hade inga som helst förväntningar med tanke på att det var första gången och att han brukar kunna vara spänd och rädd för nya saker men Chili visade raka motsatsen och var kollugn och gick superbra! Så det gick verkligen över förväntan bra, han skötta sig klockrent och fick t.o.m ganska fina poäng :) Det känns roligt att kunna rida både hoppning och dressyr även fast dressyren mest är en kul grej. Vi åkte hem nöjda och glada!

Idag hämtade jag upp mamma efter jobbet och vi åkte till stallet tillsammans. Chili var precis nyskodd när vi kom och jag red ut en sväng, blev ganska oseriöst då det började regna och blåsa efter halv vägen och Chili hoppade och sluttade och var allmänt vild, så imorgon blir det lydnad och disciplin på ridbanan som gäller för herrn!! Jag stannade och åt middag hos mamma och pappa innan jag åkte hem, bäst att passa på när man kan!

Imorgon 13/5 kommer Linnea hem från Kenya och det ska bli såå roligt att få träffa henne igen! Välkommen hem till Sverige gumman!!

Nu lockar ett varmt bad med massa badskum!


Kommentarer
Postat av: Emelie

Hej gumman! hur är det? vi får ta och fika nån dag :) kramar

2009-05-18 @ 16:27:47
URL: http://silverdis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0