Myslördag!

Igår kände jag mig riktigt mobbad när jag åkte iväg till jobbet vid 9.30 snåret.. ALLA andra var nämligen lediga eftersom det var dagen efter kristihimmelsfärd... Vi hade 3 barn på våran avdelning och totalt så var det c:a 10 stycken så det var ett stort skämt att jobba den här dagen. Jag satt ute på gården med en kopp te och softade hela dagen, goffade lite tårta på rasten och softade lite till.. Sen vid 2 så tyckte hon som skulle stänga att jag kunde åka hem så det blev en riktigt lat dag!

På kvällen var vi bjudna på grillfest hos Jontes brorsa Viktor i Flogsta så vi la vår fläskfile i marinad och åkte till systemet för att inhandla lite drickbart. Kvällen bjöd tyvär på ösregn så det slutade med att vi fick låna deras ugn och göra vår fläskfile i, men det blev gott det med! Viktor gick ut lite för hårt och började dricka alldeles för tidigt utan mat i magen så han däckade under kvällen och kunde inte delta.. sånt som händer.. Lägenheten blev överfull av folk som vi senare fick sjasa hem så att Viktor skulle få sova ifred. Det blev en galen fest med folk som stekte korv, band fast varann i rep, spelade konstiga spel och en Viktor som däckade, nu har vi varit med om det också! Jag och Jonte tog en taxi hem när vi sett till att Viktor somnat ordentligt i framstupa sidoläge.

Idag har vi städat lägenheten på förmiddagen och varit på Gränby centrum en sväng där jag köpte ny mascara och en randig topp. Sen käkade vi lite lunch och jag åkte vidare ut till stallet där jag först mellanlandade hemma hos mamma och pappa för att äta lite av mammas nygjorda rabarberpaj! Sen åkte jag och mamma till stallet och jag red ut på Chili och upptäckte lite nya ridvägar, hittade genvägen till den anlagda ridslingan på gården längs E-4an :) Perfekt att träna kondition på :)

Jag och Jonte har precis goffat i oss marängsvish tills vi blev spyfärdiga, så nu ska vi mysa i soffan resten av kvällen! Jag väntar på att "Hundtricket" på trean ska börja! -Riktigt Lördagsmys-


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0