Nästan ihjälkörd katt...

En svart katt fick nästan sätta livet till idag när jag kom körandes (lite för fort) på E-4an påväg hem från stallet. Kissen sprang otroligt sakta och skulle dum som den var springa ut mitt på vägen mitt framför min bil. Jag som hade ganska hög hastighet fick slänga mig på bromsen allt vad jag hade med hjärtat i halsgropen och be till gud att bilen inte skulle mosa den stackars katten. När bilen äntligen hade stannat såg jag katten springa ner i diket på andra sidan vägen och kunde pusta ut igen... fy sjutton om jag hade kört över den :( Då hade det blivit en favorit i repris. I somras när jag och Emil var i Mariehamn körde han över en katt som stendog på fläcken och det var ingen rolig upplevelse kan jag säga... Ljudet av en mosad katt ger mig rysningar...

Apropå katter så läste jag i UNT idag att en 85-årig veterinär hade avlivat fel katt och då kan man ju ställa sig frågan hur man överhuvudtaget kan låta en 85-årig gubbe jobba med sjuka djur? Den stackars katten som förväxlades var bara 8 månader och hade något sår på svansen, hemskt...

Det känns jätteskönt med helg efter en ganska så stressig vecka. Jag slutade kl 15 idag,en alldeles perfekt tid att gå hem en fredag! Jag åkte och hämtade mamma som sällskapade mig i stallet. jag vet inte hur vi beter oss men när vi är i stallet tillsammans så tar det alltid längre tid än planerat. Idag var vi där i 4 timmar... Jag körde lite markarbete/hoppning och gjorde lite lydnadsövningar med mycket volter. Chili kändes superfin och var riktigt lydig! Han har blivit jättefin i båda sidorna nu och det känns skönt. Vi skrittade ut en sväng efteråt och sen fick han dusha, det tycker han är såå skönt efter ett svettigt ridpass.

Ikväll blir det hemmys. Vi ska besöka något snabbmatställe för lite mat snart....
Imorrn tänkte vi åka till nya Ikea,blir kul och se hur stort det har blivit!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0