Täppt i näsan, hes och sommarvärme...

Vilket väder det har varit måndag och tisdag! Solen har gassat på som aldrig förr och jag är glad över att man har ett jobb där man får vara ute mycket! Dessvärre så åker man på mycket förkylningar och skit i mitt arbete när man snyter snoriga ungar hela dagarna så därför går jag nu runt och snörvlar, har en klädnypa i näsan och är jättehes..... För övrigt så känner jag mig ganska frisk men det är värdelöst att inte kunna prata.

Idag har jag och en tjej från stallet (som ville ha draghjälp att rida ut) varit på galoppslingan vid E-4an och tränat kondition! Min första tanke var: Min häst är ju verkligen den rätta att ha som draghjälp som under ett års tid varit rädd för allt! Men Chili var jätteduktig och gick först hela tiden och höll koll på att unghästen där bak inte hittade på massa bus! Han var helt lugn och cool hela tiden och brydde sig inte ett dugg!
Vi var ute i över en timme och Chili kände sig nog ganska nöjd med sig själv när vi kom tillbaka!

Du förvånar mig mer och mer
för varje dag som går,
Duktiga Chili <3


Då jag insett hur dyrt det är med bensin när man kör bil så mycket som jag gör nu så var jag idag duktig och åkte med pappa ut till stallet och tog bussen tillbaka. Men jag har blivit på tok för lat och bortskämd så till jobbet blir det bil varje dag! Tycker nog faktiskt att jag är värd att skämmas bort lite också :)

Imorgon har vi APmöte på jobbet och jag sitter och funderar på hur jag ska klara den långa dagen utan halstabletter...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0