VALBORG!

Mycket har hänt under veckan som är värt att berätta:

Veckan började med att jag fick sanera volvon i måndags som Viktor lånat över helgen. Det syntes tydligt att det var ett 20-årigt "grabbgäng" som hade lånat den då dom hade roat sig med att rita snoppar och annat över hela bilen :(
Då jag varken hade tid eller ork att stå och rengöra bilen en måndagmorgon fick jag köra iväg med en nerklottrad bil till jobbet och hoppas att man inte stötte på någon man kände på vägen.. Det kändes inte alls bra att ha bilen parkerad utanför en förskola när det var snoppar över hela den... grrr så arg jag var!

I tisdags hittade dom en mördad man i en skogsdunge i Vattholma (strax innan mitt jobb) och det var fullt med poliser på plats för att utreda "mordet". Det känns läskigt att dom hittar lik i en sån liten håla som Vattholma...
I onsdags bytte jag bil med Hasse, Jonathans pappa för att han behövde starka volvon (med dragkrok) för att hämta en båt. Jag brummade glatt iväg i deras fina Audi och blev stoppad av polisen för första gången!! Min första tanke var ju att jag hade kört för fort och att dom skulle börja fråga vems bil jag körde m.m m.m men naturligtvis var det ju med anledning till mordet i Vattholma. Jag fick besvara några frågor och sen köra vidare igen och så var det inte mer med det men man blir ju ändå skitskraj!! Han ville inte ens titta på körkortet!!
I onsdags åkte Jonathan till Lund för att fira valborg tillsammans med sin äldre bror som bor där... så jag fick fira valborg hemma i Uppsala utan min Jonte...

Valborg 09...

... började som en helt vanlig dag kl 7 på jobbet. Torsdagar är ju tidig dag för mig så jag fick sluta kl 11 och det var ju inte alls dumt en dag som denna! Jag körde hem och bytte kläder och gjorde mig iordning för att vid 1 möta upp Sanna, Sandra och Linn på stan. Jag tog cykeln ner men det slutade med att jag fick leda den efter halva vägen då jag inte kom fram i folkmassan... Jag mötte upp tjejerna vid cupido och vi köade som ALLA andra för att få köpa med oss sallad till picknicken. När alla äntligen handlat färdigt tågade vi iväg mot Ekonomikumparken där firandet skulle börja! Solen sken och det kunde inte bli bättre valborgsväder! Ekonomikumparken var även detta år överfullt av människor som också hade picknick och ville bli fulla så vi bredde ut Sannas nyinköpta picknickfilt och började äta sallad med tillbehör!


Wohoo Party,party!



Sanna goffar sallad!


Jordgubbarna får man absolut inte glömma!
Ett självklart tilltugg på valborg :)


Skål!

Efter ett par timmar i denna park blir man ganska mättad så vi åkte hem och tog igen oss ett tag innan vi skulle fortsätta festandet hemma hos Sanna. Jag svidade om till en klänning och begav mig till Sanna vid 8tiden. Vi var övertända och trodde att vi kunde sitta ute men det blev alldeles för kallt så vi fick ta med oss de bjudna gästerna in till sannas 20 kvadrat och fortsätta festen där, finns det hjärterum så finns det stjärterum! Festen urartade tyvär lite på slutet då folk blev fullare och fullare och Sannas toalett svämmade över... Stackars Sanna fick köra ner hela sin arm i toan för att få bort allt som orsakat att det blivit stopp... Toaletten var överfull av vatten men Sanna insisterade på att fixa det dagen efter så vi begav oss ner på stan för att ta oss in på Platina. Sånna här dagar är det folk precis överallt och även på krogen skulle ALLA va. Det gick bra ett tag men blev ganska drygt efter några timmar med så mycket folk på ett och samma ställe. Efter att ha varit uppe sen 6 på morgonen och druckit alkohol sen 13,30 så kände jag mig ganska nöjd och begav mig hemåt. Sista april är en sån dag då man tappar bort allt och alla känns det som så jag fick smsa gänget och tala om vart jag var.
Vädret gjorde ju att det blev en härlig dag att sitta ute och glassa i men annars så tycker jag att valborg i Uppsala spårar ur mer och mer för varje år. Det känns som att det går ut på att supa sig så redlös och vidrig som möjligt för att sen spy och däcka mitt på dagen och inte minnas ett dugg. Hur kul är det? Jag var iallafall lagom berusad och hade en trevlig dag tillsammans med mina vänner!

Idag vaknade jag kl 10 och var förvånansvärt pigg så jag for fram med dammsugare och golvmopp här hemma i en väldig fart! Bäst att passa på när Jonte är borta! Sen cyklade jag ner på stan för att "bakisäta" lite med brorsan, den enda som var i skick att ta sig ner på stan vid 2tiden och göra mig sällskap! Vi köpte massa kebab med oss och satte oss vid ån och goffade. Efter det letade jag lite presenter till älkslingen som fyller år på onsdag och man vill ju inte vara ute i sista minuten! Kvällen har jag tillbringat i stallet. Har varit nere på gräset för andra gången den här veckan och konditionstränat Chili lite, så att han orkar med utebanorna i sommar!

Nu inväntar jag Jonte som är påväg hem från Malmö, han kommer och kryper ned i sängen brevid mig någon gång inatt,åhh vad jag längtar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0