Bio+Inflyttningsfest!

I fredags så var ju veterinären ut till stallet för att titta på Chili och hon tog biopsi och fick sy några stygn på flera ställen, min lilla Chili ponke. Han har nu fått kortison som han ska äta några veckor och så har vi tagit bort allt kraftfoder och bytt ut halemen till spån för att försöka ta reda på vad det är han är överlänslig mot. Hittils så har det inte kommit några nya bölder och han har inte kliat sig något änsålänge så det verkar som att han svarar bra på behandlingen och förshoppningsvis så blir han bra fort, så nu känner jag mig lite lugnare inombords.
Fredagkvällen tillbringade jag och Jonathan i soffan framför Idol och snaskade en massa gott!

Lördagen blev en fullspäckad dag i min kalender och mycket jag skulle hinna med på samma dag, tyvär kan man ju inte vara på flera ställen samtidigt... Jag åkte ut till stallet direkt på morgonen för att fixa och ta en skritt tur ut i skogen tillsammans med Lisa och Michelle. Chili blev jätteglad av att få komma ut efter 2 dagars vila så han traskade på med raska kliv. Väl hemma igen så dushade jag och fixade med ditt och datt och gjorde mig iordning för att först gå på bio och sen åka direkt på inflyttningsfest efteråt. Jag, Jonte, Kalle och Emma träffades kl 18 för att se den sista filmen i Stieg Larsson triologin Luftslottet som sprängdes.  Jag satt på helspänn nästan hela filmen och smågömde mig bakom Jonte. Nu känns det nästan lite sorgligt att det var den sista filmen och att det inte kommer någon mer fortsättning :( Vi hade bilen på stan där min påse med cider låg och väntade så Jonte skjutsade mig direkt till Linn när bion var slut där det vankades inflyttningsfest med temat Black&White och jäklar vilket drag det var! Jag släppte loss och shakade ass tillsammans med brudarna i Linns vardagsrum! Det var superkul! Det är riktigt härligt med sånna där traditionella hemmafester ibland när folk dricker bål och dansar i sofforna, man dras tillbaka i tiden och blir "barn" igen :) Jag traskade ganska berusad ända hem till Luthagen någon gång på natten och somnade sen som en sten. Idag har jag inte alls mått så bra och klockan hann bli 15.30 innan jag ens tagit mig ur morgonrocken. Men jag har faktiskt tagit mig till Björklinge och tillbaka, ganska starkt om jag får säga det själv! Nu ska jag dusha och vänta på att klockan blir 22 så att jag kan titta på Globen horse show som visas på tv. Det hade varit roligt att vara där.


                    Yeeeeeaaah Partyyy!




     

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0