Hemmafest!

Igårmorse åkte Jonte iväg tidigt på morgonen tillsammans med "grabbarna" för att ta en tur med Ekerölinjen och inhandla diverse sprit :) Jag tog sovmorgon och åkte iväg med Emma till Gränby centrum för att köpa fars dagpresent. Efter avslutad shoppingtur där skjutsade Emma hem mig och jag brummade vidare till stallet. Stackars Chili har haft en massa kliande utslag i veckan som bara blivit värre och värre och han har på en veckas tid lyckats ha sönder 3 täcken :( Det ena har mamma lycktas lappa ihop men dom andra två måste vi på nåt sätt lämna in på lagning någonstans, vi hästfolk vet ju att hästprylar inte är gratis direkt... Jag ringde iallafall veterinär Anna i torsdags för att fråga om råd då Chili hade ett öppet sår på sidan av magen som han troligtivs har fått efter att han stått och kliat sig mot något vasst i boxen och då var jag tvungen att ta reda på vad sjutton vi ska ta oss till för att hjälpa honom på något sätt... Anna trodde att det kunde bero på något med täckena, att det blev varmt och tätt och att det då uppstod kliande bölder, så hon gav som tips att han skulle stå inne utan täcke för att lufta och att vi skulle badda "bälderna" med äppelcidervinäger, låter jäkligt avigt men det har faktiskt hjälpt så nu ser han mycket bättre ut och såret har redan läkt. Hursomhelst så red jag ut en sväng igår och han var pigg och understimulerad efter att ha vilat i två dagar i rad. Jag åkte hem och goffade pizza tillsammans med Jonte, Viktor och Nisse som var tillbaka efter Ålandsvistelsen. Spriten stod på bordet och dom var såklart partysugna så vi styrde lite "hemmafest" här hemma! Kalle&Emma kom förbi och några andra från Jontes innebandylag och tillsammans drack vi drinkar, spelade spel och hade det trevligt. En mycket rolig kväll!
Kvällens höjdpunkt var nog när Viktor lånade våran dusch och kom ut och hade tvättat håret med min Dove Bodylotion som hårshampo! Jag tyckte att det doftade lite annorlunda!

Idag blir det lite söndagsgöra och farsdagsfirande i Björklinge!









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0