Inte min dag för storhandling?

ALLT gick emot mig idag när jag och Jonte var på Gränby centrum för att handla. Det hela började med att vi (eller mestadels jag) irrade runt efter en adventsstjärna på fot, när jag äntligen hittat en på åhlens som jag ville ha och skulle betala så funkar inte chipet på mitt kort och Jonte hade inga pengar på sig... Så kassörskan lägger undan mina saker och jag springer iväg till närmsta bankomat för att ta ut pengar. Tror ni kortfan funkar där då? Nej,kortet är oläsligt. Jag stampar med klackarna i golvet och bli vansinnig så att folk stirrar på mig. Jonte lugnar ner mig och  försöker för fjärde gången att stoppa in kortet i automaten och DET FUNKAR! Jag tar ut en tusenlapp så att det räcker till mat också och springer in och ställer mig i kö för att på nytt betala mina saker. Sen irrar vi vidare för att handla mat på kvantum och inser att vi måste ut och hämta en kundvagn. Jag har en tia löst i plånboken och ska stoppa in den i kundvagen och är så blåst att jag stoppar in den i fel hål så att tian fastnar och inte går att få ut. Där står jag och svär återigen medans Jonte försöker få ut tian med hjälp av att pilla med bilnyckeln, men utan resultat. Sen har vi inga mynt kvar och Jonte får springa in på Coffehouse och växla en tjuga. Han lyckades bättre än mig och fick tag på en kundvagn och vi kan äntligen börja handla mat efter min långa inköpslista. När vi äntligen betat av hela Gränby centrum och ska gå ut till bilen så går vi förbi en kärring som håller på att backa ut sin bil bredvid oss, jag tänker inte så mycket mer på det utan går förbi och börjar lasta in varorna i bilen. Då kör hon förbi och vevar ner rutan och säger med utländsk brytning till mig: Jag undrar vad fan du glor på?? Jag svarar lite kaxigt att jag inte tittat nånting mer än vart hon backade bilen någonstans. Hon svarar: Jag är inte blind. Jävla kärring alltså! Jag tål verkligen inte kärringar som beter sig sådär,Ush! Så det var inte min dag att vistas på ett köpcentrum helt enkelt....
Jag måste också passa på att berätta att jag för första gången igår blev stoppad av polisen och fick blåsa! Blev dock lite besviken att han inte bad att få se mitt körkort :(
Kvällen har vi tillbringat i Vänge där Lotta och Hasse bjöd på middag, riktigt gott och skönt att slippa laga mat. Nu ska man samla kraft för att orka ta sig igenom ännu en ny vecka *suck*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0