Flyt!!

04.45 ringde alarmet imorse och det var dags för tävling igen! Hästarna tittade yrvaket på oss när vi öppnade stalldörren och tände lampan och undrade väl va fan vi gjorde där mitt i natten! Men Chili åt glatt sin frukost och stövlade in i transporten i mörkret och så brummade vi iväg mot Stäket, det låter som en liten håla i Haparanda eller nåt men det var en jättefin ridanlägging precis intill vattnet i Stockholm. Vi kom fram en halvtimme innan klassen skulle starta och trodde att vi hade god tid på oss men ändå blev det tokstressigt, och jag HATAR att stressa... Massor med ekipage i början av klassen uteblev och kom inte till start så helt plötsligt när jag satt och travade fram så var det min tur! Jag försökte irra mig fram till framhoppningen som jag först inte hittade och tog några språng där och sen kastades jag in med andan i halsen på tävlingsbanan och det var bara att köra! Duktiga Chili skötte sig sååå bra och vi rider felfritt i båda faserna och kommer sexa! Duktig häst! Det kallar jag bra gjort efter den korta framridningen innan.. men Chili verkade inte bry sig om att jag blev virrig och att det blev stressigt, skönt det! Han brydde sig inte heller om att det var vattenmatta, halmbalar och haloweenpumpor vid hinderna, det är riktigt lyxigt med en häst som inte är tittig! Vi fick komma in på prisutdelningen och vann en STOR fin rosett och en jättefin grimma med kedjegrimskaft till-Otroligt välbehövligt! Sen kunde hela familjen Aronsson pusta ut och andas inför nästa klass! I 115 rev vi första hindret :( Vi kom bra emot och så föll en bom bara sådär,riktigt retligt! Men han hoppade jättebra och allt annat flöt på bra så jag känner mig jättenöjd med dagen, perfekt med dom där 115 klasserna. 3 felfria tävlingar på raken och 2 placeringar, vilket flyt vi har haft :) Vi ger oss nog för i år och avslutar tävlingssäsongen med bravur :) Chili har bara gått bättre och bättre och det känns verkligen som att vi har hittat varandra! Nu ska vi ligga i hårdträning i vinter för att komma ut på tävlingsbanorna pigga och fräsha i vår igen! Då jäklar! För övrigt så är stämningen lite halvdyster här hemma.. Saaben är fortfarande inte lagad och igår stukade Jonte foten rejält på matchen i Fyrishov och hoppar nu runt på kryckor här hemma, stackarn. Jag får agera personlig assistent och pyssla om min älskling lite extra. Vi har mumsat pizza och haft lördagsmys. Det finns ju faktiskt vissa fördelar med att tävla på en lördag, jag har ju hela söndagen att vila upp mig på -Välbehövligt!

                               


                    Chili är fin med sin rosett <3


Kommentarer
Postat av: Emelie

grattis gumman! han är ju en klippa när det behövs:)

2009-10-25 @ 22:16:52
URL: http://silverdis.blogg.se/
Postat av: Karin Arhamn

Hej Ida! Vilken tjusig häst du har skaffat :D

Hoppa jättefint

2009-11-16 @ 02:11:06
URL: http://arhamn.bloggsida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0