Höstlovskänsla?



Somliga
har höstlov den här veckan medans andra jobbar och sliter veckan ut... När jag var yngre och gick i skolan brukade alltid jag, mamma och Emil gå på bio på höstlovet. Jag och mamma försöker bevara traditionen fast skoltiden är slut för länge sen och bokade in onsdagen den här veckan som vi skulle träffas för att käka och gå på bio. Emil bangade... så jag mötte upp mamma på stan efter jobbet och vi satte oss på Cupido och goffade i oss varsin sallad (jag är inne i någon "plocka egen sallad period".)  Mätta och belåtna gick vi till Royal för att hämta ut biljetterna till "Bröllopsfotografen" och sen for vi vidare till Hemköp för att köpa tilltugg till filmen! Där inne är det något slags firande och vi hinner varken säga bu eller bä förrän det hamnar tårta, ckoklad, chips och annat snaskigt i händerna på oss, bara att tacka och ta emot, lite tårta säger man aldrig nej till! Vi fick dock lite bråttom att betala det vi skulle ha för att vi skulle hinna tillbaka till bion :) Filmen var en rolig komedi med bra svenska skådisar, Kjell Bergkvist är ju alltid Kjell Bergkvist och det var en passande "Mor och dotter film"! Det livar upp tillvaron att "bryta" vardagen lite och det behövde jag verkligen. Sånt här borde man göra mitt i veckan mycket oftare, det mår man bra av!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0