Lyckad tävlingsdag på Jälla+Maskeradfest!

Nu börjar inomhussäsongen och igår åkte jag till Jälla för att hoppa en klass (110). Chili kändes riktigt fin, hoppade super och jag red dubbelnolla och kom 4:a!!! Eftersom jag var efteranmäld så startade jag först och jag ledde hela klassen fram till startnummer 20 då det kom tre snabba ekipage som petade ner mig till fjärdeplatsen, men jag är hur nöjd som helst! Både jag och pappa lyckades naturligtvis glömma kameran hemma så jag flirtade lite med Annette som mer än gärna ville ta några bilder från prisutdelningen och maila över till mig :) Chili var duktig och stretade inte emot alltför mycket när prisutdelaren Tove satte på rosetterna så jag red ärvarv med en fin röd rosett till Tina Turners "Simpley the best", Vilken känsla! Det var skönt att bara rida en klass och vi kom hem i god tid och släppte ut Chili i hagen med hans splitternya tegelbruna regntäcke på. Fina Chili <3
På kvällen var det dags för Sandrornas inflyttnings/maskeradfest och jag, Malin och Linnea begav oss dit tillsammans med Emil som fyllechaffis, vad gör man inte utan syskon! Där hemma kryllade det av folk som var utklädda till både det ena och det andra och under kvällens gång lekte vi "Sätta snoppen på Mannen" (istället för sätta knorren på grisen) bra påhitt av Sandra. P tyckte jag! Med ögonbindel lyckades jag nästan sätta snorren mitt i prick!! Vi hade en trevlig kväll och det var kul med en lite annorlunda fest. Vi tog oss ner på stan senare där jag mötte upp Jonte som satt med några killkompisar på Red room. Jag, Malin och Linnea gick in där för att säga hej och jag blir i vanlig ordning stoppad av vakten i dörren för att visa legg, Ser jag verkligen inte äldre ut än 18?
Jaja.. hursomhelst så kände vi oss ganska trötta och inte så taggade på att gå vidare någonstans så jag, Jonte och Malin tog en taxi hem och lät Malin sova på soffan så att hon slapp vänta på sista nattbussen till Björklinge.

Idag har det varit en väldigt lugn och slapp dag och jag har hållt mig hemma inomhus heela dagen, bortsett från visitin till Gamlisgrillen och konsum för att hyra film och handla lite! Jag och Jonte har legat i soffan under filten och kollat på "Wallander" och ätit kanelbullar. Det är ju faktiskt Kanelbullens dag idag! Riktigt söndagsmys har vi haft!    Snart- Ensam mamma söker!



Jag var pricksäker!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0