Överladdad häst!

Jag och min kompanjon pappa gick upp kl 5 imorse för att släppa ut alla stallets hästar innan vi tuffade iväg med bil och trailer till Rimbo för att tävla... så jag är ganska trött nu kan jag säga! Vi har iallafall varit på Rimbos nya anläggning och tävlat idag, jättefint med sprittnytt STORT ridhus! Chili har betett sig som en hingst hela dagen och taktat runt och gnäggat åt allt och alla och jag och pappa hade fullt sjå att orka hålla i honom med kedjegrimskaft båda två, vet inte vad det var med honom idag... När jag äntligen fick komma in på framridningen var han spänd även där och kastade sig och for och var som en exploderande bomb! När det var min tur att komma in i ridhuset coolade han äntligen ner sig lite men han kändes fortfarande pigg och överladdad. Vi tog oss runt banan felfritt den här helgen också och han gjorde det han skulle inne på banan trots att han kändes så spänd och hispig innan, så det kändes skönt! Jag nöjde mig med en klass och det känns bra såhär i slutet på säsongen att ha några bra och felfria rundor i bagaget! Vi åkte hem runt lunchtid och Chili fick gå ut och käka lunch i hagen och där stog han lugn som en filbunke och tuggade nöjt på sitt hö, Knäppa kuse! Jag unnande mig en skön tupplur i mammas och pappas säng när vi kom hem från tävlingen och avnjöt sen pappas spaghetti med köttfärsås! Sen åkte jag in till stan för att ta en fika med Emma och vi hade verkligen mycket att prata och diskutera om, me like! Blev en mysig fika på cafe Linne'. Jonte har varit ända borta i Övik hela dagen för att spela innebandymatch och kommer hem någon gång inatt... så jag har självklart tittat på söndagsfavoriten "Ensam mamma söker"! Men nu är det nog sängen som väntar...

Pappa och Chili ligger mig
väldigt varmt om hjärtat <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0