Veckan som varit

Veckorna bara susar förbi och även helgen har försvunnit i ett nafs... Nu sitter man här med söndagsångest igen och tycker synd om sig själv. Jag har haft mycket att göra i veckan men jag tänkte iallafall dela med mig lite av vad som hänt dom senaste dagarna. Jonathan bjöd på en romantisk start på veckan och lagade middag med tända ljus till mig när jag kom hem trött och fryssen efter en kväll i stallet, sen blev det varm dusch och massage på det,Värt att älska! Fler sånna romantiska överraskningar tack! Det förgyller verkligen min inrutade vardag att bli romantiskt uppvaktad sådär <3

I torsdags höll Tomas en jättebra träning för oss som verkligen fick mig att tänka till och blicka framåt. Han började träningen med att prata jätteviktiga och nyttiga saker för oss tävlingsryttare att ha i baktanke när vi rider och ALLT han säger är så himla bra! Han har även gjort upp delmål för alla hur vi ligger till träningsmässigt och nästa säsong ska jag träna 130/140 för att så småningom börja rida lite 130 och det känns skönt att höra det från honom att man faktiskt har kommit en bra bit påväg! Det är Tomas förtjänst att jag överhuvudtaget har kommit såhär långt i min ridning och jag är grymt stolt att jag har möjlighet att träna för honom! Chili hoppade super i torsdags och känns fortfarande superfräsh!

I fredags slutade jag kl 13 och tog en runda på stan med mamma efter jobbet. Jag köpte mig faktiskt ett par snygga höststövlar, svarta med spännen på sidan, riktigt tuffa om jag får säga det själv! Vi avslutade med mumsigt fika på Storken och åkte sen till Björklinge för att ta hand om Chili. Det var riktigt höstrusk ute så det passade bra med en vilodag med bara mockning+ fix i stallet! På kvällen blev det hemmagjord pizza och Idol, Michael Jackson tema,me like!

I lördags var jag och Emma i allianshallen och tittade på innebandymatch! Hagunda vann mot Mora med 6-4 och Jonte gjorde ett mål, Bra jobbat älskling! Kul att det gick så bra när "brudarna" satt på läktaren och hejade :)
På kvällen var vi i Fålhagen på lite fest hos en lagkompis till Jonte. På natten när vi kom hem blev jag från ingenstans så grymt sugen på Cupidosallad men det var svårt att göra något åt då Forumgallerian stängt för längesen.. men i förmiddags brummade vi ner på stan för att jag skulle bli nöjd och få min förbannade Cupidosallad och jäklar så gott det var!! Senare på dagen kom mamma och pappa och hälsade på. Mamma ska gå på datakurs i veckan och då hon aldrig har suttit framför en dator tidigare så är hon dödsnervös och behövde personlig datakurs av sin dotter! Klart man ställer upp för sin älskade mor :) Nu vet hon iallafall hur man använder en mus och hur hon skriver sitt namn, en bra början! Sen åkte jag med ut till Björklinge och red en lång och härlig sväng på Chili till travbanan där vi galopperade och hade det mysigt. Skönt att få komma ut ordentligt på helgen när det är ljust! Resten av söndagkvällen har jag tillbringat i soffan framför tv:n med en kopp te och tittat på "Ensam mamma söker", Älskar!!!!

Veckan som kommer är en riktig mördarvecka med långa arbetsdagar och APmöte, blää. Ambitiös och dum som jag är så har jag tagit åt mig att jobba till 16.30 på fredag när jag egentligen skulle ha slutat kl 13, hur dum får man bli?? Men det blir ju lite extra klirr i kassan sen, man får se det så...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0