Fina och duktiga Chili!


DU ÄR BÄST <3

              


Vi har varit i Märsta och tävlat idag och eftersom jag startade bland dom sista i 110:n så åkte vi lite senare och när vi kommer fram så är det redan nummer 20 på banan och jag irrar iväg för att anmäla mig och lära mig banan från staketet för att sen ta ut hästen, veterinärbesikta och rida fram direkt, stress, stress. Men det gick bra det med och jag rider en felfri grundomgång men får totalt hjärnsläpp i omhoppningen och är påväg mot hinder nummer 11 när jag ska hoppa hinder nummer 10! Jag kommer på mig själv och svär något fult ord och gör en volt och rider an på muren! Det blev en total miss från min sida då jag inte hade gått banan innan och det får jag ta på mig helt själv för Chili hoppade toppen och det var en jättebra runda annars och som en bekant sa: Det där har Helena Lundbäck gjort många gånger så det händer även den bästa! Resultatet blev alltså 0+4.  När jag gormat färdigt på mig själv för att jag klantat mig så mycket så åt jag en kanelbulle och laddade om inför 120:n. Där fick vi till en jättebra runda men rev sista hindret, höjden av otur! Vi var ju sååå nära att sätta den där förbaskade nollan. Men jag var nöjd med 4 fel och det känns så kul när allt stämmer såhär bra, då är det värt all tid i världen som det tar att ha egen häst och vara i stallet varje dag! Dagen gick fort och vi åkte ifrån tävlingsplatsen redan 13.30 så jag hann sova middag i över en timme när jag kom hem till mamma och pappa, det var jag värd efter den här dagen! Vi klarade hela dagen utan regn- Fantastiskt!

Jag måste ha legat konstigt inatt för jag har jätteont i ena skulderbladet och är stel som en pinne :( Mamma har masserat in zon men det verkar inte hjälpa... Jag hoppas det går över till imorgon. Helgen har som vanligt susat förbi i rasande fart och jag har hunnit med lite av varje. Nu ska jag vara lite social och umgås med min sambo innan det är dags att få söndagsångest och gå och lägga sig.



Bästa pappsen är nöjd efter en lyckad 
  tävlingsdag
!


Kommentarer
Postat av: matilda

Hehe bra där ;)

Japps det är det!

2009-09-07 @ 20:43:59
URL: http://tuldanstillvaro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0