Höstkänslor...

... Och så var det september då och hösten börjar smyga sig på mer och mer...fick nästan en chock av hur mörkt det blir på kvällarna.. Bikinin får man väl stoppa undan för i år och börja gräva fram fingervantar och stickade tröjor istället. Hösten har väl sina mysiga stunder på sätt och vis med tända ljus, varm choklad och massa mys inomhus men det känns ändå tragiskt att sommaren är slut och att det är ett helt år innan man får semester nästa gång....

Gårdagens Tomas Hammarträning på Jälla gick bra. Chili gick jättefint på framridningen/framhoppningen tills det satte sig ett fnittrande tjejgäng med diverse frisyrer på läktaren som gjorde honom skräckslagen när jag red förbi. Han kastade sig och for åt alla håll och kanter vilket gjorde att jag såklart blev ofokuserad och spänd när vi sen skulle hoppa banan på slutet. Men som Tomas säger så får han klara sånt när han ska vara tävlingshäst, och även jag måste koppla bort allt runtomkring. Men hur lätt är det på en skala?
Han coolade ner sig efter ett tag men hoppade inte lika bra som i början av träningen... Jag fick bra tips på övningar jag kan göra hemma samt att linimenta hans rygg efter träningar då han ju är ganska lång i kroppen min långeman! Jag fick även bekräftat av Tomas att jag måste rida 100% noggrant och fokuserat på tävling för att få till felfria ritter och det är ju inte världens lättaste när man blir spänd och nervös själv. Men med mycket träning och att jag jobbar vidare med mina mentala svagheter så kommer det nog snart att gå! Jag är i stort behov av en bok om mental träning som kan hjälpa mig på traven!!

Idag jobbade jag till 15.45 och sen åkte jag direkt ner på stan för att träffa Emma. Vi satte oss på cafe Linne' och käkade lite och pratade om ditt och datt. Sen tog vi en liten runda på stan och avslutade med att hämta en av hennes systrar på tågstationen. Jag hann bara vara hemma i c:a en timme innan Jonte och jag åkte ner på stan (igen) för att gå på bio. Vi såg Beck- I stormens öga, riktigt bra, smaskade popcorn och hade det mysigt! Nu ska jag skynda mig att läsa ut "Flickan som lekte med elden" innan den har premiär 18/9, ska bli så spännande att se den! På hösten är det mycket bio som gäller!

En skön helg är på intågande! Lördagen blir nog lugn och kvällen tillbringas hemma hos mamma och pappa då det är tävlingsdags på Söndag! Det var drygt en månad sen sist så nu är vi tävlingssugna igen, hoppas på hyffsat väder bara.

Stormtrivs i min
 nya frilla :)



Kommentarer
Postat av: Lisa :)

Gud vad kul att det gick bra på Tomas träningen ! :) Du får blogga oftare IDA ! ;D

2009-09-05 @ 12:02:56
URL: http://lisaharden.blogg.se/
Postat av: Anonym

2009-09-06 @ 20:52:46
Postat av: Lisa :)

2009-09-06 @ 20:52:58
URL: http://.
Postat av: Lisa :)

Ja det får jag ta och göra ! ;D

2009-09-06 @ 20:53:40
URL: http://lisaharden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0