Mys+Höstshopping!

Löningshelg och tidig fredag, kan det bli så mycket bättre? Det var välbehövligt och inte en dag försent med en fet lön :) Jag och brorsan tog en fika efter jobbet i fredags och uppdaterade oss med "senaste nytt"! När jag kommit hem möter Jonte mig i dörren och frågar om jag har något svart smink som han kan låna för att måla sig i ansiktet med, jag skrattar och frågar vad han ska ha det till och då blir jag upplyst om att han och några ur innebandylaget ska till Fullerö för att spela paintball, så jag gräver fram en svart kajalpenna som han gör en snygg krigsmålning med, och jag bara måste dela med mig av en denna fantastiska bild på min farliga kille!
Vill också tillägga att han åkte iväg till Konsum för att ta ut pengar ur en automat när han såg ut såhär! Folk måste ha trott att han var en rånare eller nåt.



Senare på kvällen unnade vi oss riktigt fredasmys med att äta god middag+efterrätt och hyra film. Vi såg Johan Falk-Gruppen för särskilda insatser och det var riktigt bra svensk action! Nu måste vi hyra tvåan också!

Idag  har jag och mamma sprungit på stan i massa affärer för att hitta lite höstnytt att ha på oss!
Efter att ha irrat runt ett tag så bestämde jag mig för en svart längre kofta med hängkrage och ett par svarta lackiga leggings! Dom ser ju lite porriga ut sånna där svarta, blanka saker och jag hade för några veckor sen svårt att se mig själv i ett par sånna men nu har jag köpt mig ett par jag också! Jag inhandlade även ett par skinnhandskar och en doftpåse till badrummet! Man blir trött av att springa på stan i affärer och trängas bland massa folk som också var sugna på att bränna pengar så jag och mamma hälsade på mormor en stund och sen brummade vi till Björklinge för att åka till stallet. Chili har känts lite seg och inte riktigt i form i veckan så jag bestämde mig för att stryka mig till tävlingen i Enköping i helgen och unna honom lite massage då hans muskler på rumpan känns väldigt spända, så jag ska höra med Emelie om han har möjlighet att komma ut och massera honom. Det är bättre att ta det säkra före det osäkra, och han har ju satt muskler och förändrats lite i kroppen sen jag började träna dressyr så det är nog på sin plats att gå igenom honom ordentligt. Idag kändes han iallafall riktigt bra när jag red så det känns bra. Jag red en sväng nere vid gräset med mamma som sällskap.
Jonte har varit i Gävle och spelat bortamatch men kom hem och var ledsen för att dom hade förlorat :( Jag muntrade upp och bjöd på pizza som vi nyss har mumsat i oss, känner mig riktigt generös den här helgen när jag kan unna mig massa gott och det har blivit en hel del sånt såhär långt..... Imorgon ska jag träffa Linnea och höra ALTT om hennes lägenhet som hon har köpt! Nästan så att man är lite avis...


Mina nya höstiga inköp!


Kommentarer
Postat av: Emma

Så det blev ett par blanka leggings :) Jag tror du kommer passa jätte bra i dom :)

2009-10-03 @ 18:11:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0