Vinkväll!

Igår var jag uppe med tuppen och brummade iväg till stallet vid 7 för att släppa ut hästar, ganska mysigt och fridfullt att vara där på morgonen. När vi var klara åkte jag och pappa hem och stoppade i oss lite frukost och åkte tillbaka igen vid 10. Jag plockade fram lite hinder i ridhuset medans Chili tog sin förmiddagslur i hagen. Han ligger visst ner väldigt mycket om dagarna sa Sussie, så härligt att se att han njuter så av tillvaron! Jag körde lite galoppbommar och en oxer på en diagonal och räknade galoppsprång mellan två räcken på långsidan, Chili börjar kännas fin nu och jag tror att vi är redo att åka iväg till Jälla och träna "på riktigt" på torsdag, ska bli kul! Vi lunchade alla hästarna vid 12 och åkte hem så vid 12.30 var jag hemma i stan igen och hade hela dagen över till annat så jag och Jonte for iväg till Gränby centrum och åt lite lunch på Forno Romano och glodde i lite affärer. Sen skulle han vidare till Flogsta för att se på innebandy. Själv så åkte jag hem och drog fram dammsugaren, så nu är det gjort i helgen också! På kvällen var jag hembjuden till Malin på lite vinkväll så nu har jag spanat in hennes nya place på Gröna gatan också. Då vinet var lite i starkaste laget får man ta vad man har så Malin drog fram en tetra apelsinjuice som vi blandade ut med :) Som vi skrattade och pratade! Sen fick vi för oss att vi skulle dra ner på stan och sätta oss någonstans så vi hamnade på Oasia med varsin cider. Dit kom även Jonte lite senare så vi delade en taxi hem efter varsin hamburgare på mcdonalds! En mycket trevlig kväll! Idag blir det en fika med Linnea på stan :) Passar på att unna mig lite extra den här helgen...







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0