Stuvade makaroner och korv!

Måndag igen och julen med allt vad det innebär närmar sig mer och mer.... Jag ska jobba alla mellandagar så är i princip bara ledig julafton och nyårsafton eftersom julafton infaller på en fredag i år... Jag fick julschemat idag och det ser inte så tokigt ut som tur är :) Jag har haft en skön eftermiddag i stallet tillsammans med mamma idag. Red ut en sväng tillsammans med Ninna där vi varvade att rida dom lösgjorda på vägen till att få dom att sträcka ut och lyfta på benen i högsnö, både nyttigt och bra om man gör det någon gång i veckan. Hästar behöver ridas ut regelbundet för att stärkas och få miljöombyte och för att varva arbetet i ridhuset med någonting annat. Iallafall har min häst hållt väldigt bra tack vare varierad ridning! Jag passar på att ta hemmakväll med Jonte idag eftersom vi inte har träffats på hela helgen. Vi har precis ätit stuvade makaroner och falukorv, hur gott är inte det? På tv:n ikväll är det "Ung och Bortskämd" följt av "Våra Vänners liv" som absolut inte får missas!

Kommentarer
Postat av: Elin

tack :) vi bor i gränby, precis vid fyra mackarna!



jag håller med om varierad träning för hästarna. Kör också hårt på den biten och jag älskar ju att rida ut och galoppera.

2010-12-07 @ 18:25:12
URL: http://www.eliin89.blgg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0