Myshelg och dressyrträning

Som jag har längtat efter att få komma igång ordentligt med ridning och träning igen och idag var det dags för första dressyrträningen för Sussie Pettersson efter c:a 4 månaders ofrivilligt uppehåll. Kl. 10.40 satt jag till häst imorse och träningen gick faktiskt över förväntan! Sussie visste ju om att både jag och Chili var ganska ringrostiga och inte riktigt igång men jag tyckte att han kändes väldigt fräsh faktiskt! Jag fick hjälp att lösgöra honom ordentligt och nu är det hårt arbete som gäller framöver för att bygga upp musklerna igen. Det är nog lite träningsvärk som väntar imorgon för både Chili och mig misstänker jag men det är det värt för det känns riktigt bra att få komma igång igen! Efter ett svettigt dressyrpass satt det superfint med en pizza hemma hos mamma och pappa! Igår styrde jag och Jonte bilen mot Kista för lite shopping i Kista centrum! Vi tog en heldag där tillsammans bara han och jag och jag hittade äntligen min efterlängtade jeansskjorta som jag letat febrilt efter och så blev det ett par tights med nitar och en randig top från Cubus. Självklart så svullade vi i oss lite gott fika på ett cafe innan vi åkte hem också, Me like :) På kvällen bjöd vi över Emma och Kalle på lite kex och ost och hade det väldigt trevligt här hemma så helgen har varit supermysig! Nu funderar jag på om jag ska orka dra fram dammsugaren och städa lite eller inte......

 

Kommentarer
Postat av: Emma P

Ja det var en supermysig kväll!! :)

2010-02-28 @ 20:02:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0