Min lilla olycksfågel...

Igår var det Tomas Hammar träning på Jälla, jättekul att rida för honom igen! Han har alltid så roliga övningar och nya grejer att komma med. På framridningen fick vi rida med ett balsnöre som var knytet framtill i sadeln och som vi skulle hålla i för att känna hur det kändes att rida ordentligt med yttertygeln, jäklar vad stadig man blev :) Hoppningen gick också bra och Chili var pigg som vanligt. Sen när vi skulle avsluta och binda ihop allt till en bana så blev det en miss på en oxer och Chili räcker inte riktigt över och får bommarna mellan bakbenen och skrapar sig lite på vänster bak, väldigt ytligt som tur var och det hade kunnat vara värre men han är en liten olycksfågel och inte så rädd om sig min lilla Chili... Han fick stå lindad inatt och mamma och pappa var i stallet och kollade till honom imorse och det var ingen fara så idag blir det en liten skritttur bara så ska det nog se bra ut på ett par dagar. Jag hade tidig dag på jobbet idag och ska göra mig iordning nu för att åka på studentmottagning hos kusin Jennie som tagit studenten idag! Tänk att det var 5 år sen jag tog studenten nu, jösses vad åren går!

                     <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0