Det räcker med snö nu!

Nu är det typ tionde gången i år som det är snöstorm och har kommit massvis med snö, det är 2:a mars idag och nu får det vara nog med vinter! Det är lite mer än 1 månad kvar till valborg nu, är det meningen att man ska sitta påbylsad med dunjacka och gummistövlar i ekonomikumparken då eller?? Det är väldigt svårt att tro att det någonsin ska kunna bli vår när man tittar ut genom fönstret idag men man ska väl inte vara pesimistisk... Det hände en väldigt läskig grej när jag körde hem från stallet i lördagskväll, apropå snö och vinter. Det regnade på eftermiddagen när jag körde till Björklinge men under tiden jag var där blev det världens snöoväder och vägarna var jättemåddiga och sikten jättedålig så när jag hade kört halva vägen ungefär (någonstans mellan Svista och Ulva) så får jag sladd och bilen glider åt alla håll över vägen och jag har NOLL kontroll! Jag körde kanske i 60 men ändå så gick det hur snabbt som helst och jag försökte med full kraft att ratta och få stopp på bilen utan att gripas av panik, vilket inte var helt lätt. Som tur var så var det nästan ingen trafik och till slut hamnar bilen på andra sidan vägen, vänder runt i 90 grader och hamnar precis vid vägkanten utan att kana ner i diket när jag äntligen får stopp på den! Jag pustar ut men ringer till Jonte och tokgrinar i telefonen och berättar vad som hänt. Resten av vägen krypkör jag hem med båda händerna stenhårt på ratten, ush vad läskigt det var, men ändå är jag grymt stolt över mig själv som klarade upp situationen så bra som jag gjorde! Och stackars pappa som alltid är så nervös när jag ska köra bil på vintern blev ju såklart jätteorolig när jag berättade vad som hade hänt... Så nu får det f*an bli vår så att allt går lite lättare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0