Våfflor och födelsedagsfest :)

Igår fick jag äntligen äta våfflor som jag pratat så mycket om! Jag åkte nämligen och hälsade på mormor igår mitt på dagen och hon om någon kan grädda våfflor vill jag lova :) Jag åt och åt och mormor lassade på och lassade på tills jag verkligen inte fick i mig mer! Den 1 juli flyttar mormor till seniorboende i svartbäcken så då blir det nära och bra att komma och hälsa på och få en massa godsaker lite oftare! Mätt och belåten så åkte jag vidare till stallet och red lite markarbete på Chili. Han har varit lite oengagerad och inte tagit skänkeln ordentligt  när jag har ridit och jag har som vanligt varit alldeles för snäll och inte gjort så mycket åt saken men igår sa jag åt honom på skarpen att han minsann fick börja lyssna och sen dansade han runt resten av passet! Det kanske jag skulle ha gjort för en vecka sen för jäklar vad jag har fått jobba på dom senaste dagarna. Ska försöka ta lite hjälp att tömköra honom någon dag så att jag kommer åt det jag inte rår när jag rider. På kvällen åkte jag hem till Linnea för att fira hennes 24-årsdag. Hon hade bjudit lite vänner och bekanta och gjort mysigt med gurk-morotsstavar med dipp, chips och en massa godis, det gillas! Vi hade en trevlig kväll och jag var hemma i hyffsad tid runt 1. Idag blir det en väldigt lat dag och lite pizza tror jag!


                  Grattis vännen!!









Jag och Linnea var ju såklart tvugna att
skratta lite åt några härliga klipp ur
fantastiska "Drömkåken"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0