Hemma igen!

Nu är jag och Jonte hemma igen efter våran lilla weekend i Stockholm. Vi har haft det jättemysigt trots att vädret inte alls var på vår sida igår- regn och 5 grader varmt hela dagen... Jag trodde att jag skulle frysa ihjäl på promenaden från hotellet ner till city :( Men vi värmde upp oss med shopping och massa gott fika och sen tänkte man inte så mycket mer på det. Hotellet låg i hjärtat av Södermalm så där strosade vi också omkring lite på kvällen för att hitta en lämplig restaurang b.l.a. Vi hittade till slut en jättemysig där vi njöt av god mat! Senare på kvällen träffade vi Christopher (Jontes brorsa) och hans sambo Jenny som av ett rent sammanträffande också var i Stockholm över helgen så vi sammantsrålade och gick till Södra Teatern och njöt av en fantastisk utsikt och drack öl :) Jonte fick en försenad födelsedagspresent som han öppnade på plats- en jättehäftig ljusstake fick han! Efter en heldag med shopping, promenader, tunnelbaneåkande och öldrickande så var vi ganska möra och var tillbaka på hotellet runt 1 någon gång, somnade jätteskönt i det fräscha rummet som doftade nyrenoverat och vaknade utvilade imorse och njöt av en fantastisk frukostbuffe' :) Det var nästan höjdpunkten på hela helgen! Vi borde VERKLIGEN unna oss sånt här lite oftare. Vi har verkligen haft tid att bara umgås med varandra den här helgen, det är värt mycket för 2 annars väldigt upptagna människor! Det tar på krafterna att vara borta över en helg så jag och Jonte tog en skön powernap när vi kommit hem till Uppsala. På eftermiddagen åkte jag ut till stallet! Man får lite "ridabstinens" när man inte ridit på 1 dag :) Jag red nere på gräset idag på en ganska så pigg Chili! I veckan är det förhoppningsvis bara en 3-dagars arbetsvecka (om inte jag måste jobba på fredag...) Nu är det en dusch och kvällens Wallanderfilm som återstår av söndagen.


VÅR HÄRLIGA HELG I STOCKHOLM!




















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0