Mycket nu...

Idag jobbade jag över och var inte hemma förrän närmare 17.30 och då bytte jag bara om och åkte vidare till stallet direkt. Chili var grymt fin idag och jag bara satt i sadeln och glänste kändes det som! Fler sånna dagar tack :) På kvällen har jag och Jonte varit ute och åkt lite. Jag ska till Wiks slott på planeringsdag med jobbet imorgon och var lite osäker på vägen så vi tog en sväng bortåt så att jag kan sova gott inatt! Nu vet jag hur jag ska köra. Har gått och fasat lite för morgondagen utan någon egentlig anledning, har väl bara svårt att anpassa mig till saker som bryter av vardagen antar jag... Jag och Jonte avslutade kvällens biltur med att stanna och käka på mcdonalds. Nu ska jag försöka komma i säng.

Den här händelsen fick vi reda på av chefen på jobbet idag. Får absolut inte hända! Artikeln är hämtad från UNT...


Barnen glömdes på förskolan

När föräldrar skulle hämta sina barn på förskolan  Kastellet i Nyby i Uppsala på på onsdagseftermiddagen var barnen ensamma. Personalen hade gått hem. 

- Jag är alldeles skakig, vad som helst hade kunnat hända, säger mamma Anna Samuelsson, 35 till Expressen. 
Klockan var kvart i fem när Anna Samuelsson i Nyby gård utanför Uppsala, kom till förskolan Kastellet i går för att hämta sin son Emil. Utanför huset mötte hon två föräldrar som också stod och väntade på att personalen skulle komma ut.
- Dörren stod öppen men ingen ur personalen kom, efter ett tag började vi undra om något hade hänt, säger Anna.
De gick in och började leta men kvar på förskolan fanns bara de fyra barnen.

Eva-Marie Wallqvist, chef för förskolan Kastellet, bekräftar för Expressen att hela personalstyrkan gick hem i går - utan att kontrollera att barnen var hämtade.
- En anställd hade sett fel på schemat och trott att det var hennes tur att gå hemDet blev ett missförstånd, sådant här ska inte kunna ske, säger Eva-Marie Wallqvist som säger att hon ska se över rutinerna på förskolan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0