Valborgsfirande!

Valborg  blev lyckat även i år! Kändes skumt att åka och jobba på morgonen bara, hade gärna varit ledig! Det var helt dött kl 8 när jag åkte, bara jag och gatusoparna ute kändes det som! När klockan äntligen blev 13 åkte jag direkt ner till stadsparken och mötte brorsan och gänget för picknick med pastasallad och tillbehör! Vädret var kanon och dagen kunde inte bli bättre :) När vi ätit färdigt drog vi vidare till Ekonomikumparken för att slå ner filten där och trängas bland ALLA andra, sjukt mycket folk där och vart man än tittade så såg man snoppar överallt! På valborg är det plötsligt okej att urinera synligt överallt... ush... men vi drack cider, sjöng och hade det trevligt tills det var dags att dra vidare till Luthagen livs för att handla grillbart till kvällen! Linnea hakade på hem till oss en stund där vi svidade om och bättrade på sminket för att beställa en taxi hem till Chrsitopher där grillfest väntade! Jag, Linne'a och Jonte hade sista tjing på grillen så det började regna lite när vi tappra brudar stod och grillade vårat kött under ett paraply, guldstjärna till oss och gott blev det :) Vi hade en grymt trevlig kväll på Stagneliusgatan (där faktiskt min mamma och pappa bodde när dom träffades) Jag tror dock att min kära bror glömde läsa mitt torsdagsinlägg där jag gav goda råd om hur man skulle dricka för att klara hela valborg, varannan vatten eller hur sa vi?? Och idag är det 1:a maj, herregud MAJ! Jag var enormt duktig och städade hela lägenheten i förmiddags, annars har jag inte gjort så mycket mer än att varit i stallet. Nu ska jag och Jonte goffa lösviktsgodis och kolla på en film vi har hyrt.


VALBORG 2010


















      






      







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0